Reviewbeleid van Solarshop Noord
Op onze website (https://solarshop-noord.nl) staan reviews van klanten. Om te zorgen dat er voldaan wordt aan de nieuwe wetgeving van 28 mei is onder andere dit reviewbeleid van Solarshop Noord opgesteld.
Reviewbeleid van Solarshop Noord
Het reviewbeleid van Solarshop Noord is onderverdeelt in 3 onderdelen.
Review plaatsen
Controle echtheid
Review wijzigen
Review plaatsen
Voordat je een klantbeoordeling schrijft, dien je eerst een aankoop- of service ervaring te hebben gehad bij Solarshop Noord. Je moet in staat zijn, indien daar om gevraagd wordt, om je aankoopervaring met Solarshop Noord aan te tonen. Enkel een mening over het bedrijf hebben, is niet voldoende.
Er mag dus een review geplaatst worden wanneer je:
De showroom van Solarshop Noord bezocht.
Een offerte kreeg van Solarshop Noord.
Iets bestelde bij Solarshop Noord, ook wanneer je dit geannuleerd hebt.
Telefonisch of via de e-mail contact had met Solarshop Noord.
Kan aantonen dat je gebruik hebt gemaakt van een service of dienst van Solarshop Noord.
Een van bovenstaande situaties zich voordeed in de afgelopen 12 maanden.
Controle echtheid
Wanneer je een review schrijft worden er enkele gegevens opgeslagen in ons systeem. Dit zijn de volgende gegevens:
Beoordeling (sterren);
Review;
Naam;
E-mailadres;
Waarheid controle;
IP adres;
Datum en tijdstip van invoer.
Uw gegevens worden door ons zo goed mogelijk beveiligd en uitsluitend gebruikt voor de verificatie. Voor meer informatie over hoe wij omgaan met uw gegevens verwijzen wij u naar ons privacybeleid.
Alle consumentenbeoordelingen worden door ons handmatig op echtheid gecontroleerd. Nieuwe reviews worden bij ons dus eerst in quarantaine geplaatst. Dit betekend dat na het schrijven en invoeren van de review je deze niet direct in het reviewoverzicht terugziet. Het kan maximaal 14 dagen duren voordat een review uit quarantaine is. Indien er in de tussentijd vragen zijn dan kunnen wij bij uitzondering het gebruikte e-mailadres benaderen voor een toelichting. Dit proces verlengt de quarantaine periode, na elke mail begint de 14 dagen periode weer opnieuw.
Waarom kan een review worden afgekeurd?
Er zijn een aantal oorzaken waarom review niet geplaatst worden, namelijk:
Niet relevant – De review heeft geen betrekking op een bezoek aan of interactie met Solarshop Noord.
Spam – De review is van een bot of nepaccount, of bevat advertenties en promoties, of door meerdere reviews omtrent dezelfde ervaring.
Belangenverstrengeling – De review is van iemand die bij het bedrijf of een concurrerend bedrijf betrokken is.
Grof taalgebruik – De review bevat scheldwoorden, seksueel expliciet taalgebruik of gewelddadig taalgebruik.
Kwetsen of intimidatie – De review bevat een persoonlijke aanval op een specifieke persoon.
Discriminatie of aanzetten tot haat – De review bevat kwetsend taalgebruik over een persoon of groep op basis van identiteit.
Persoonlijke informatie – De review bevat persoonlijke informatie, zoals een adres of telefoonnummer.
Niet nuttig – De review bevat geen nuttige informatie om te beslissen of een lezer naar deze plaats wil gaan.
Juridische kwestie – Indien de geschreven review om enige reden aanzet geeft om juridische stappen te ondernemen wordt de review in quarantaine gehouden tot na de afhandeling hiervan. Het gaat in dit geval bijvoorbeeld om belediging, smaad of laster.
Solarshop Noord accepteert reviews ongeacht de sterren beoordeling. Een slechte review wordt dus, indien voldaan aan de op deze pagina gestelde voorwaarden, ook gewoon geplaatst.
Solarshop Noord geeft in geen enkele vorm een beloning voor het schrijven van een review.
Review wijzigen
Het is niet mogelijk om de review zelf te wijzigen, indien dit toch gewenst of noodzakelijk is kunt u contact opnemen met webmaster@solarshop-noord.nl onder vermelding van uw gebruikte naam, e-mailadres en de gewijzigde tekst en beoordeling.
Soms komt het voor dat je een probleem hebt ervaren die uiteindelijk toch opgelost is. Wanneer dit probleem is opgelost, kan de review nog steeds relevant zijn voor andere consumenten. Wil je echt niet dat je review op Solarshop Noord blijft staan, dan kun je het contact opnemen met onze IT afdeling via: webmaster@solarshop-noord.nl. Vermeld in de mail duidelijk je naam en e-mailadres waarmee je de review geplaatst hebt.
Voor het wijzigen of verwijderen van je review vragen wij wel om vanaf het gebruikte e-mailadres te mailen aangezien wij anders de review niet wijzigen.
Vragen of opmerkingen? Neem dan contact op met onze IT afdeling via: webmaster@solarshop-noord.nl